Tietääkö kukaan mikä on eskareissa ainakin laulettavan ns. lanttu-laulun "virallinen" nimi. Sitä ei löydetty helmetistä erilaisilla haulla henkilökunnan kanssa…

Kysytty

Tietääkö kukaan mikä on eskareissa ainakin laulettavan ns. lanttu-laulun "virallinen" nimi. Sitä ei löydetty helmetistä erilaisilla haulla henkilökunnan kanssa.

Jos tiedät suoraan jonkun nuottikirjan missä se on , niin mikä se on. Juuri nuottia nyt tarvittaisiiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun nimi on Vihanneslaulu, säveltäjää tai sanoittajaa ei tiedetä. Se alkaa näin: Kukkuu, kukkuu pikkupottu nukkuu. Laulu on ainakin Armi & Lemmikit –äänitteellä (c-kasetilla vuodelta 1993), jolla on muitakin lastenlauluja. Nämä tiedot ovat peräisin Violasta, Suomen kansallisdiskografiasta (http://www.kansalliskirjasto.fi/kirjastoala/viola.html). Laulua lauletaan samalla nuotilla kuin suomalaista kansanlaulua Kukkuu kukkuu kaukana kukkuu. Sen nuotit löytyvät muun muassa Kultainen laulukirja - 400 suosikkilaulua ja Laula, laula lapseni - 44 lastenlaulua -laulukirjoista.

Kasettia ei näytä kirjastoista löytyvän, eikä sitä ilmeisesti ole nuottinakaan kirjastoissa. Laulun sanat (ainakin pari erilaista versiota) löytyvät esim. Ylex keskustelufoorumilta: http://chat.yle.fi/ylex/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=707671&Main….

Sonera Ellit sivustolla on käyty keskustelua vihanneslaulusta:
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1410386-9912122#m991…

Sieltä löytyy kirjoittaja, joka mainitsi että hänen äitinsä olisi kappaleen tekijä ja olisi sanoittanut kappaleen nimeten juurekset talomme lapsien mukaan 70-luvulla. Kirjoittaja ei kuitenkaan kerro äitinsä nimeä.