Löytyykö sanoja vanhaan lastentarhalauluun, jota laulettiin lastentarhoissa ainakin 1949-1950? Se alkaa alkaa jotenkin näin: Pikku Liisa niitylllä kukkia…

Kysytty

Löytyykö sanoja vanhaan lastentarhalauluun, jota laulettiin lastentarhoissa ainakin 1949-1950? Se alkaa alkaa jotenkin näin: Pikku Liisa niitylllä kukkia poimii, pikku Pekka aidalta hälle huudahtaa:...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappale löytyy ainakin levyltä Vaaras-Perttunen, Liisa: Omalle äidilleni, julk. v. 2000.

Pikku Liisa niityllä kukkia taittaa.
Pikku Pekka aidalta hälle huudahtaa:
"Kuules tyttö tanssikaamme,
tanssikaamme, tanssikaamme,
yhdessä nyt tanssikaamme
kunnes ilta saa!"

"En mää taida tulla, ei aikaa oo mulla,
turha vaiva sulla on mua odottaa.
Poimin päivänkakkaroita, kaunokkeja, sauramoita.
Kukkakimpun sitten multa
äiti-kulta saa."