Etsin lapsuudessa kuultua laulua. Oli jollain lastenlaulujen kokoelmalevyllä. En muista sanoja tarkkaan, mutta siinä laulettiin: Että jotta koska kun jos vaikka…

Kysytty

Hei!
Etsin lapsuudessa kuultua laulua. Oli jollain lastenlaulujen kokoelmalevyllä. En muista sanoja tarkkaan, mutta siinä laulettiin:
Että jotta koska kun jos vaikka saisin sun...
Kiikkuun nostaisin, vauhdin antaisin...
Oon ritari ja supermies...
Mahtaisikohan löytyä jostain? En tiedä laulun nimeä, niin vaikea ollut sitä löytää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jaana Wileniuksen esittämä Että jotta koska kun löytyy vuonna 1982 kasettina ja LP-levynä julkaistulta äänitteeltä No sitä sattuu. Se on myös Youtubessa: https://www.youtube.com/watch?v=4fkrriUTPsc Sanat eivät kyllä täysin täsmää, eikä kyseessä ole lastenlaulu.

Mikko Perkoila on säveltänyt laulun Konjunktiojenkka, joka alkaa sanoilla: Että, jotta, kunnes, koska, kuin, kun kouluun unisena raahaudun. Kappale on julkaistu vuonna 2001 levyllä Virtahepo punttisalilla : aamun laulut 3, ja se löytyy nuottikirjasta Musiikin mestarit 5-6. Saattaisiko tämä olla oikea laulu?

0 ääntä

Kommentit

Laulu on "Ritari tai Teräsmies" vuodelta 1984, mukana kokoelmilla Superkuperkeikka ja Pikku poni. Kappaleen on säveltänyt Veikko Juntunen ja sanoittanut Elina Juntunen. Esittäjä on Pasi Huotari.