Otsikko
Immi Hellénin Hyvää huomenta Punahilkka -runo

Kysytty

Minä vuonna Immi Hellen on kirjoittanut runon Hyvää huomenta Punahilkka?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Immi Hellénin runo Aamukahvin ääressä (joka alkaa siis Hyvää huomenta, Punahilkka) ajoittuu vuoteen 1909. Runo julkaistiin ensimmäisen kerran ilmeisesti Pääskynen-lehdessä (alla linkki lehden digitoituun numeroon).

https://digi.kansalliskirjasto.fi/aikakausi/binding/959068?page=5&term=Aamukahvin&term=%C3%A4%C3%A4ress%C3%A4

Ilona Merikoski:  "Immi Hellén ihmisenä ja runoilijana" (artikkeli teoksessa Immi Hellen: Runoja, 1950, Valistus)

SKS / Tietopalvelu