Otsikko
Miltä yhtyeillä löytyisi menevää instrumentaalista kansanmusiikkia?

Kysytty

Miltä yhtyeillä löytyisi menevää instrumentaalista kansanmusiikkia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia ehdotelmia:
- luokka 784.111 PIRNALES: Parasta ennen Bäst före Best before- soittavat vauhdikkaasti suomalaista "vaihtoehtotanhumusiikkia"
-levyllä ei ole laulua

-luokka 784.111 KOINURIT: ASKON 3 RIVINEN
rytmikkäällä poljennolla soitettua musiikkia, joukossa on muutamia laulujakin, mutta myös instrumentaaleista esim. "Koinurit crawl" ja "Kuortaneen polkka" ovat tanssahtelevia.

-luokka 784.111 JÄRVELÄN PIKKU PELIMANNIT: JPP
Tällä levyllä on hieman runollisempia sävyjä.

788.81 HOVEN DROVEN: GROV
Tämä villillä fiiliksellä nykykansanmusiikkia soittava yhtye tulee Ruotsista. Levyn takakannessa joukko ihmisiä tanssii ringissä. Rytmikäs ja tanssillinen levy.

-luokka 784.41 FIRE IN THE KITCHEN
Tällä levyllä on kelttiläistä kansanmusiikkia, mutta en malttanut olla ehdottamatta tätä, koska varsinkin kappaleella "Le lys vert" on niin vauhdikasta menoa.

Tässä muutamia ehdotuksia ja varmasti löytyy vielä lisää kirjastossa kuuntelemalla.