Otsikko
Miltä aikaväliltä digitaalisessa kansalliskirjastossa on luettavissa kerran viikossa ilmestyvä paikallislehti Punkalaitumen sanomat?

Kysytty

Miltä aikaväliltä digitaalisessa kansalliskirjastossa on luettavissa kerran viikossa ilmestyvä paikallislehti Punkalaitumen sanomat?

Vastaus

Vastattu

Punkalaitumen Sanomat löytyy Kansalliskirjaston digitaalisista aineistoista vuodesta 1908 vuoteen 1939.

Linkki: https://digi.kansalliskirjasto.fi/search?title=1236-8415&orderBy=DATE

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Vastaajakirjasto on Oulu. Jos kysyjäkin on Oulusta, voisi tiedustella sikäläisen yliopiston kirjastosta olisiko siellä jo luettavissa 1940-luvun lehtiäkin.

Ei tarvitse erikseen tiedustella. Oikean vastauksen kysyjän esittämään kysymykseen kertoo tämä täysin toinen haku kuin yllä linkitetty: https://tinyurl.com/2v35khsv

Eli se oikea vastaus on 1908–1955 ja 2016–2024. Avoimessa verkossa ovat lehdet vain vuoteen 1939 saakka, mutta myöhemmät ovat luettavissa Kansalliskirjastossa ja parissa muussa paikassa Helsingissä sekä yliopistokirjastoissa Turussa, Jyväskylässä, Joensuussa, Kuopiossa sekä (myös) Oulussa.

Juuri neljä päivää sitten pääsin toisessa kommentissa valittelemasta sitä, että Kuopion kaupunginkirjastossa ei ilmeisestikään tiedetä vuoden 1939 jälkeisten lehtien digitaalisesta saatavuudesta Kuopiossa. Nyt saman voi todeta Oulun kaupunginkirjastosta ja lehtien saatavuudesta Oulussa.