Milloin voisi viettää Lumia nimen nimipäivää? Ja vielä kysyn että onko minkämaalainen nimi?

Kysytty

Milloin voisi viettää Lumia nimen nimipäivää? Ja vielä kysyn että onko minkämaalainen nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lumia nimi voi pohjautua latinan kieleen. (Lumen = valo) Se voi siis olla minkä maalainen nimi tahansa. Toisaalta nimi voi olla saanut alkunsa myös suomen kielen lumi-sanasta, jolloin se siis on ihan suomalainen nimi. Osoitteessa http://www.etunimet.net/nimipaiva.html#l voi käydä katsomassa harvinaisempien nimien nimipäiväehdotuksia. Tässä luettelossa on Lumian nimipäiväksi ehdotettu 1.11., jolloin vietetään Pyryn päivää. Toki voi itsekin keksiä päivän, jolloin haluaa nimipäivää vietettävän.