Milloin voin viettää nimipäivääni, kun Nana nimeä ei ole kalenterissa? Onko Nannan päivää esim. ruotsalaisessa kalenterissa?

Kysytty

Milloin voin viettää nimipäivääni, kun Nana nimeä ei ole kalenterissa? Onko Nannan päivää esim. ruotsalaisessa kalenterissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pentti Lempiäisen teoksen Nimipäivättömien nimipäiväkirja mukaan voit juhlia nimipäivääsi heinäkuun yhdeksäntenä päivänä yhdessä Nannan, Nannyn ja Nannin kanssa. Siinä kerrotaan myös teidän kaikkien nimen alkuperästä. Kustaa Vilkunan kirja Etunimet vahvistaa päivämäärän, vaikka siinä on käytetty nimesi tavallisempaa kirjoitustapaa Nanna.