Milloin vietetään Esmeraldan nimipäivää ja onko nimellä jotakin erityistä merkitystä?

Kysytty

Milloin vietetään Esmeraldan nimipäivää ja onko nimellä jotakin erityistä merkitystä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esmeralda on espanjaa ja tarkoittaa 'smaragdia'. Sen englantilainen vastine on Emerald. Esmeralda on harvinainen nimi Suomessa eikä sitä löydy suomalaisesta almanakasta. Valitse nimi lapselle! -kirjassa tosin nimipäiväksi annetaan 8.8. (espanjalaiset nimet). Latviassa Esmeraldan nimipäivää juhlitaan 5.7.

Lähteet:
Anne Saarikalle, Johanna Suomalainen: Suomalaiset etunimet Aadasta Yrjöön (2007)
Valitse nimi lapselle! (2. p. 2003)
http://www.yeahbaby.com/