Milloin on nimipäivä nimellä Kia?

Kysytty

Milloin on nimipäivä nimellä Kia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Suomen almanakassa Kiia, josta tavataan myös muoto Kia, otettiin v. 2000 rinnakkaismuodoksi Kristiinan päivälle 24.7.
Ruotsinkieliseen almanakkaamme nimi tuli samanaikaisesti muodossa Kia, juhlii myös 24.7. (ks. sivu http://www.genealogia.fi/nimet/nimi33as.htm ) Suomen ortodoksinen kalenteri viittaa Kiian kohdalla nimeen Kyriake, jolloin nimipäivä on 7.7.

Lähde:Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja. WS 1999