Otsikko
Millainen toimija oli/on Kaupan Keskusvaliokunta? Oliko kyseessä ammattijärjestö tai valtionhallinnon elin?

Kysytty

Millainen toimija oli/on Kaupan Keskusvaliokunta? Oliko kyseessä ammattijärjestö tai valtionhallinnon elin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä oli mieluummin ammattijärjestö kuin valtionhallinnon elin.
Kyseinen elin valvoi tukku- ja vähittäiskauppojen etuja.

Kaupan keskusliitosta, joka on 1992 perustettu Kaupan Keskusvaliokunta ja Tukkukaupan Keskusliitto yhdistämällä syntynyt järjestö, löytyy tietoja esim. sivuöta http://www2.te-keskus.fi/new/pk-info/kaupankeskusliitto.htm

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

"mieluummin ammattijärjestö kuin valtionhallinnon elin"
Voi olla vain jompikumpi, ei yhdistelmää joka ehkä painottuisi toiseen tai toiseen (jos "mieluummin" tarkoittaa sitä. Valtionhallinnon elimet voi todeta vaikkapa kyseisen ajankohdan Valtiokalenterista.