Miksi Vaskissa joidenkin kirjojen kohdalla ilmoitetaan, että ovat "lainassa", mutta eräpäivää ei ole ilmoitettu?

Kysytty

Miksi Vaskissa joidenkin kirjojen kohdalla ilmoitetaan, että ovat "lainassa", mutta eräpäivää ei ole ilmoitettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaski-aineistotietokannasta http://www.turku.fi/kirjasto löytyy kirjan eräpäivä, kun haet teoksen nimellä ja klikkaat Lainassa -linkkiä. Tulet Teoksen saatavuus -näytölle, josta kohdasta Niteet klikkaamalla pääset katsomaan eräpäiviä.
Ainoastaan silloin kun kirja on noudettavana kirjastossa, eikä varaaja ole vielä noutanut varaamaansa teosta, eräpäivä puuttuu. Samoin jos teos on vasta kuljetettavana kirjastosta toiseen.