Otsikko

Miksi haulla "Kirjastot avoinna sunnuntaisin" saa kirjastoja, jotka eivät sitten olekaan avoinna sunnuntaisin? Esim Richardinkadun kirjaston avoinna-tiedoissa on sunnuntain 19.6. kohdalla viivaa, vaikka tulee jo. haussa mukaan.

Kirjastojen tarjoamat palvelut, kuten kysymäsi sunnuntaiaukiolo, viedään Helmet-kirjastojen Helmet.fi-sivuille Kirjastotietokannan hallintaliittymän kautta. Palvelut ovat joko aktiivisia tai ei-aktiivisia. Kirjastot avoinna sunnuntaisin on palvelu, joka on useimmissa kirjastoissa voimassa vain talviaukiolon aikaan (elokuun puolivälistä toukokuun loppuun). Kesäisin ei Helsingin kirjastoista ole avoinna kuin Kirjasto 10. Rikhardinkadun kirjasto on unohtanut muuttaa palvelun ei-aktiiviseksi kesän ajaksi.