Onko olemassa ikivanhaa kirjaa "Miksi kuu on keltainen?" tai " Miksi kuu on pyöreä?" joka luetteli lukuisia perusfysiikkaan pohjautuvaa selitystä arkipäivässä…

Kysytty

Onko olemassa ikivanhaa kirjaa "Miksi kuu on keltainen?" tai " Miksi kuu on pyöreä?" joka luetteli lukuisia perusfysiikkaan pohjautuvaa selitystä arkipäivässä näkyville asioille. Kirja voi olla 20 vuotta vanha helposti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kyse Sakari Mäkelän ja Timo Suvannon toimittamista teoksista Onko pisara pyöreä? : tietoja arkipäivän luonnonilmiöistä (Otava, 1983) ja Milloin kuu on keltaisin? : tietoja arkipäivän luonnonilmiöistä (Otava, 1984)? Teokset ilmestyivät yhteisniteenä myöhemmin nimellä Onko pisara pyöreä ja Kuu keltainen? : ja muita arkipäivän luonnonilmiöitä (Otava, 1996).

Edellä mainitut teokset löytyvät Helmet-kirjastojen kokoelmista. Voit tarkistaa teosten saatavuuden Helmet-luettelosta ja tilata ne omaan lähikirjastoosi.

https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchBasic
http://www.helmet.fi/fi-FI