Miksei englanninkielisiä Harry Potter-kirjoja ole enempää?

Kysytty

Miksei englanninkielisiä Harry Potter-kirjoja ole enempää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tiedustelemasi Harry Potter osa 4 eli Harry Potter and the Goblet of Fire löytyy jo Helsingin kaupunginkirjastosta, mihin teosta on tilattu 22 kpl. Kirja oli 9.11.2000 hyllyssä esimerkiksi Pohjois-Haagan kirjaston lastenosastolla hyllyluokassa 4.4. Kun etsit tietoja Plussa-tietokannasta ja näet kirjan olevan jossakin kirjastossa hyllyssä, voit tilata sen soittamalla kyseiseen kirjastoon ja pyytää toimittamaan kirjan haluamaasi Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteeseen. Tämä palvelu on sinulle maksutonta.

Kirjalija J.K.Rowlingin tarkoituksena on ollut kuvata kaikkia Harryn seitsemää kouluvuotta Tylypahkassa, ja hänellä on ollut valmiit suunnitelmat kaikkia osia varten alusta lähtien eli luvassa on kolme uutta kirjaa. Kirjoja on tulossa lisää, mutta tällä hetkellä uusin on neljäs osa mikä on saatavilla vain englanninkielisenä.

Harry Potter -elokuva 'Harry Potter ja viisasten kivi' ilmestyy maaliskuussa 2001. Elokuvasta kerrotaan lisää sivulla http://filmforce.ign.com/harrypotter/

Kirjailija J.K.Rowlingista löytyy tietoa esim. sivulta http://dir.yahoo.com/Arts/Humanities/Literature/Genres/Children_s/Autho…