Mikähän satukirjaa olisi kysästä? Olen yrittänyt googletella lasten satukirjaa jota siskolleni ja minulle luettiin noin vuosina 98-05. Kirja on mielestäni…

Kysytty

Hei, mikähän satukirjaa olisi kysästä? Olen yrittänyt googletella lasten satukirjaa jota siskolleni ja minulle luettiin noin vuosina 98-05. Kirja on mielestäni vanha, ehkä 80-luvulta. Kirjassa oli monta erilaista tarina. Eniten on jäänyt mieleen tarina köyhästä perheestä olevista sisaruksista jotka löytävät loukkaantuneet prinssit ja hoitavat heidät kuntoon ja lopussa prinssit menevät naimisiin tyttöjen kanssa.Toisella sisaruksella oli lammas tai joku vastaava kili lemmikkinä. Toisen lemmikkiä en muista. Kirjassa oli muistaakseni vaalean siniset tai turkoosit kannet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Täsmälleen muistamasi mukaista satua emme onnistuneet löytämään. Grimmin sadussa Lumivalko ja Ruusunpuna on kuitenkin samoja aineksia. Mahtaisiko tama olla etsimäsi? Sadussa köyhällä leskellä on kaksi tytärtä Lumivalko ja Ruusunpuna. Siinä on myös karhuksi muutettu prinssi, joka prinssiksi palattuaanl menee naimisiin toisen siskon kanssa, ja hänen veljensä toisen. Esim. satutuokio.fi-sivustolla on sadusta enemmän:

http://www.satutuokio.fi/lumivalko-ja-ruusunpuna

Grimmin satuja on koottu lukuisiin satukirjoihin, ja myös tama satu on monessa niistä.

0 ääntä

Kommentit

1980-luvulla ilmestynyt kirja on VANHA?