Mikähän on pokkarikirjan nimi, jossa leikitellään suomalaisilla paikannimillä, tyyliin mikä on Jämsä? Muistaakseni Nevanlinna oli yksi kirjoittajista?

Kysytty

Mikähän on pokkarikirjan nimi, jossa leikitellään suomalaisilla paikannimillä, tyyliin mikä on Jämsä? Muistaakseni Nevanlinna oli yksi kirjoittajista? Marjapuuron värinen kansi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvauksesi sopii Elimäen tarkoitus -kirjaan, joka ilmestyi vuonna 1996. Vuonna 1997 julkaistiin Elimäen perimmäinen tarkoitus, joka on edellisen painoksen täysin uudistettu ja kuvitettu laitos. Elimäen kootut tarkoitukset ilmestyi vuonna 2002 ja Elimäen koko tarkoitus vuonna 2017.

Silja Hiidenheimo, Tuomas Nevanlinna, Kirsti Määttänen ja Tarja Roinila toimittivat yhdessä kaikki Elimäki-kirjat, jotka perustuvat John Lloydin ja Douglas Adamsin teoksiin The meaning of liff ja The deeper meaning of liff. Ensimmäiset kolme julkaisi Loki-Kirjat, viimeisen Teos-kustantamo.

Tumman marjapuuron värinen kansi on Elimäen tarkoituksessa, Elimäen perimmäinen tarkoitus sai voimakkaan lilan kannen. Seuraavissa onkin kannessa valokuva, jossa viitta Elimäelle.

Elimäki-kirjat kuuluvat Helmet-kirjastojen kokoelmiin. Voit tarkistaa niiden saatavuuden Helmet-haulla.

Elimäki-kirjat Helmetissä

https://www.helmet.fi/fi-FI

Kansallisbibliografia Fennica

Elimäen koko tarkoitus Kirjasammossa

2 ääntä

Kommentit

Henkilökohtaisesti en tykkää Kirsti Määttäsestä. Siksi en haluaisi yhtäkään Kirstin kirjoittamaa kirjaa omaan kirjahyllyyni, ovatpa ne miten hauskoja tahansa.