Minulla olisi hukassa eräs lastenkirja. Synnyin v. 85 ja minulle lainattiin kirjaa usein kirjastosta. Kirjassa (en ole varma onko kannessa vai sivuilla) on…

Kysytty

Minulla olisi hukassa eräs lastenkirja. Synnyin v. 85 ja minulle lainattiin kirjaa usein kirjastosta.

Kirjassa (en ole varma onko kannessa vai sivuilla) on ainakin kuva mystisestä jyrkkärinteisestä metsästä, jossa on värikkäitä talon kokoisia jättisieniä (ainakin muistelen niin) ja outouksia. Myöhemmin kirjassa oli muistaakseni kohtaus jossa hauskan näköiset ukkelit olivat vetäneet erään toisen ukon lipputankoon roikkumaan. Muuta en kirjasta muista ja tuossa saattaa olla kaksi erikin kirjaa (ei ole Vaahteramäen Eemeli) ja olen etsinyt kirjaa/ kirjoja koko aikuisiän.

Kuulisin mielelläni kirjoista, jotka edes hieman viittaavat noihin tyyliltään, niin saattaisin saada etsintäni päätökseen :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Sven Nordqvistin kuvakirja Kun Miinus lähti avaraan maailmaan (1985). Kaikki tuntomerkit täsmäävät.