Mikähän on E. Leinon runo, jossa sanotaan "Elämä on kaunis ja hyvä sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille", ainakin melkein noin sanotaan. Kiitos

Kysytty

Mikähän on E. Leinon runo, jossa sanotaan "Elämä on kaunis ja hyvä sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille", ainakin melkein noin sanotaan. Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä ei taida olla ihan Leinoa, vaan uudemman polven runoilija/sanoittaja Vexi Salmi on tämän runon takana. Salmen sanoituksen ensimmäinen säkeistö alkaa näin:
Maailma on kaunis ja hyvä elää sille,
jolla on aikaa ja tilaa unelmille
ja mielen vapaus
ja mielen vapaus.

Laulun nimi on Maailma on kaunis, ja sanat kokonaisuudessaan löytyvät mm. teoksista:
Sanojen takana Vexi Salmi : 80 laulua Veikko Salmen sanoihin (1997) ISBN 951-757-390-1
Sydämeni laulut, 2000 ISBN 951-1-16114-8

Laulun on säveltänyt Kassu Halonen, ja ainakin Irwin Goodman ja Vesa-Matti Loiri ovat sen levyttäneet.

211 ääntä

Kommentit

Tuli vastaan tämä kirjaston vastaus.

Mitenköhän on mahdollista että kirjasto laittaa nämä sanat Vexi Salmen nimiin, eiköhän runo ole todella Eino Leinon?

Aika monet lähteet antavat Eino Leinon, ja itsekin muistan aikanaan jostain runokirjasta Leinona ne lukeneeni. Tähän hätään en kirjaa löytänyt, valitettavasti.

MAAILMA ON KAUNIS

Ei kai sitä voi löytääkään Leinolta, kun sanat ovat Vexi Salmen.

Minustakin se on Eino Leinon runo ja ihmettelen suuresti, että sitä ei ole otettu esille, vaan pidetetään Vexin sanoituksena.

Höpö höpö. Ei ole Leino näitä kirjoittanut.

Eiköhän väärinkäsitys tule siitä, että Loiri laulaa mm. Leinon runoja ja tämä Salmen sanoitus on tyyliltään hieman(tai paljon) leinomainen.

Kummallista, että lähdeviittein varustettuu vastaukseen intetään vastaan "minustakin" ja ""muistan jostain lukeneeni"...