Otsikko
Mikä runo?

Kysytty

Mikähän mahtaa olla sellainen runo, jossa ensin pitkään toiston kautta arvostellaan jotakin miestä. Tähän tapaan: "Anders on aina tiellä. Anders ei osaa olla hiljaa. Anders ruli taas myöhässä." Nimi kyllä saattoi olla jotain muuta, mutta jotenkin tuo Anders sopii tähän. Lopussa annetaan ymmärtää, että mies hyppää ulos ikkunasta. Ja ehkä vielä moititaan, että kehtasi jättää ikkunan auki.

Vastaus

Vastattu

Runo on Claes Anderssonin Andersson pitää helvetinmoista meteliä.

Se löytyy ainakin kokoelmasta Runoja meren pohjalta : runoja vuosilta 1962-1993 / Andersson, Claes ; Saaritsa, Pentti, WSOY 1996.