Mikähän kirja: Ehkä nuorten toivekirjaston. Kaupunkilaispojat Lapissa, nokeentuvat savusaunassa, Kiutaköngäs?, vatsavaivana "sisään lyönyt maitorupi",…

Kysytty

Mikähän kirja: Ehkä nuorten toivekirjaston. Kaupunkilaispojat Lapissa, nokeentuvat savusaunassa, Kiutaköngäs?, vatsavaivana "sisään lyönyt maitorupi", varomattomasti tielle linja-auton takaa. Itte mää lukisin UUDESTAAN.
Kiitos yrityksestäkin tunnistaa. Ollut Lempäälän kirjastossa -70 -luvulla

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja lienee Aarno Plantingin kirjoittama nuortenromaani Lohet nousevat vastavirtaan. Se on julkaistu Otavan nuortenkirjoja -sarjassa vuonna 1962. Kirja kuuluu edelleen Lempäälän kirjaston kokoelmiin. Sen pitäisi olla hyllyssä Lempäälän pääkirjaston varastossa.

0 ääntä

Kommentit

Kuulostaa ennemminkin Salmikämpän pojat -kirjalta. Kirjailija taisi olla Lennart Vapaavuori ja sarja Nuorten toivekirjasto.