Mikä vastaa USA:n high school diploman ja kaksivuotisen community collegen associate degree in arts (AA) tutkinnot täällä Suomessa?

Kysytty

mikä vastaa USA:n high school diploman ja kaksivuotisen community collegen associate degree in arts (AA) tutkinnot täällä Suomessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Opetushallitus tekee päätökset ulkomailla suoritettujen tutkintojen tunnustamisesta Suomessa sekä antaa tietoa tunnustamiseen liittyvistä menettelytavoista.

Opetushallituksen sivuilta kohdasta Opetushallituksen päätökset ulkomaisten tutkintojen tunnustamisesta löytyy tietoa aiheesta, http://www.oph.fi/koulutus_ja_tutkinnot/tutkintojen_tunnustaminen/opetu… .

Lisätietoja ulkomailla suoritettujen tutkintojen tunnustamisesta
Opetushallitus
PL 380, 00531 Helsinki

Itse arvelisin tuon high scool diploman vastaavan noin pääsääntöisesti Suomen ylioppilastutkintoa tai ainakin lukion oppimäärää.

8 ääntä

Kommentit

Linkki korjattu. Toimitus