"Mikä siis nyt neuvoksi? Virsu tuli avuksi." Tällainen teksti on ollut joskus 1940-luvun lopun tai 1950-luvun alun sarjakuvassa tai kuvallisessa esityksessä…

Kysytty

"Mikä siis nyt neuvoksi? Virsu tuli avuksi." Tällainen teksti on ollut joskus 1940-luvun lopun tai 1950-luvun alun sarjakuvassa tai kuvallisessa esityksessä. Se on saattanut olla esim. lasten lehdessä tai Kotiliedessä tms. Uskoin sen olevan osa runoa tai lorua, mutta mieheni muistaa siihen liittyneen kuvituksen. Olemme 1947 syntyneitä, joten noihin aikoihin tai vähän sen jälkeen tuo on julkaistu.
Löytyisikö lähde tai koko teksti? Mihin virsua tarvittiin avuksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teksti on runosta "Virsun, ilmapallon ja oljenkorren matka". Se löytyy Aarni Penttilän kirjasta Hyvästi, aapiskukko! s. 155-157. Runossa on kuvitus.