Kenen kirjoittama runo ja mistä runo löytyisi kokonaisuudessaan? Runo alkaa: Metsässä on hiljaista, jotain odotetaan Kysyjä arveli sen olleen jossain koulujen…

Kysytty

Kenen kirjoittama runo ja mistä runo löytyisi kokonaisuudessaan?
Runo alkaa: Metsässä on hiljaista, jotain odotetaan
Kysyjä arveli sen olleen jossain koulujen lukukirjassa ja asiakas oli lausunut sen koulun joulujuhlassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksesta Pieni aarreaitta 3. Runoaitta, toim. Korolainen, Tuula, WSOY 1993 löytyy sivulta 317 runo Metsän väen joulu, joka alkaa säkeillä
Metsässä on hiljaista,
jotian odotellaan.
Tuuli puhaltelee
puille soittimillaan.
Unen muori kehrää
pehmoisinta untaan.
Jne.
Tekijä on teoksen mukaan Antero Kajanto. Voisiko olla kyse tästä runosta. Teoksessa mainitaan, että se on ilmestynyt Lasten neljännessä lukukirjassa vuonna 1968.