Kenen runo tämä on? En muista kuin tämän pätkän. ...mull'oli pesä ihan uusi, siellä jo munia viisi- kuusi. Lapset sen löysivät ai ai ai, rintaani särkevän…

Kysytty

Kenen runo tämä on? En muista kuin tämän pätkän.
...mull'oli pesä ihan uusi, siellä jo munia viisi- kuusi. Lapset sen löysivät ai ai ai, rintaani särkevän haavan sain. - Rauhoitu, rauhoitu rakas Lotta, eihän tuo uni ollut edes totta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty runo on Immi Hellénin Aamukahvin ääressä. Vuonna 1951 julkaistu Hellénin Runoja-kokoelma ilmoittaa sen kirjoitusvuodeksi 1909. Sen jälkeen se on ollut mukana useimmissa Hellénin runo- ja lastenrunokokoelmissa Lasten runokirjasta (1930) Punaposki, kultasuuhun (2000), minkä lisäksi se löytyy useista antologioista ja lukukirjoista.