Etsin lastenkirjaa 70-luvulta, jossa mm. tämä runo: "Suuren suuri on maailma, ja ihmeitä täynnä ihan. Nyt minä lähden kävelylle ja jätän kotipihan." Kirjaa…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa 70-luvulta, jossa mm. tämä runo:
"Suuren suuri on maailma,
ja ihmeitä täynnä ihan.
Nyt minä lähden kävelylle
ja jätän kotipihan."
Kirjaa on luettu minulle 70- ja 80-luvulla ja olisi mukavaa löytää tuo kirja omille lapsille luettavaksi.
t. tuleva äiti

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyse on luultavasti Tammen kultaiset kirjat -sarjan kuvakirjasta Pikkuveikko, jonka suomenkieliset tekstit on kirjoittanut Marjatta Kureniemi. Kirja on ilmestynyt suomeksi ensimmäisen kerran 1964 ja siitä on otettu uusia painoksia ainakin vuosina 1975 ja 1993.
Alkuperäistekstissä runon kolmas säe kuuluu "...Nyt minä lähden ajelulle ..."

Kirja on lainattavissa HelMet-kirjastosta:
Wilkin, Esther
Pikkuveikko
Tammi, 1993