Missä lastenkirjassa hiiriperhe asuu "vanhassa kenkärajassa"?

Kysytty

Missä lastenkirjassa hiiriperhe asuu "vanhassa kenkärajassa"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Martti Haavion runossa "Hiirulaisen hieno maja oli vanha kenkäraja."

Kyseinen runo löytyy ainakin kirjoista Eläinrunojen kirja, Peukaloputti, Pikku Pegasos ja Pieni Aarreaitta III.

Myös Rodney Peppen kuvakirjassa Hiiriperhe rakentaa talon hiiriperhe tosiaan rakentaa vanhaan ruskeaan kenkään talon.

2 ääntä

Kommentit

Olisiko ollut hanhiemon satukirja? Oli kaksi kirjaa kapeat pitkät. Toisen nimeä en muista.