Otsikko
Mikä satu? Etsin tietoa eräästä sadusta, kun kävi yksi päivä kaivelemaan mieltä. Muistelisin lapsena lukeneeni tai kuulleeni sadun, joka muistuttaa vähän…

Kysytty

Mikä satu? Etsin tietoa eräästä sadusta, kun kävi yksi päivä kaivelemaan mieltä. Muistelisin lapsena lukeneeni tai kuulleeni sadun, joka muistuttaa vähän Tuhkimoa. Tässä sadussa haltiakummi antaa tytölle siemeniä, joita pitää istuttaa puutarhaan. Siemenistä kasvaa puita, joiden oksilla on sitten puku jne. Olikohan yksi kultainen ja yksi hopeinen. En ole ihan varma, olikohan joku kolmaskin. Puvut oli tarkoitettu eri juhliin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Samantyyppinen satu on esimerkiksi Veronica Leon kirja Puuhameinen tyttö vuodelta 2005. Siinä tytölle taikoo pikku ukko hameita vuoren onkalosta, ja pukuja oli useita, myös hopean- ja kullanvärinen puku.