Onko olemassa satu, jossa prinsessalle (tai prinssille) tehdään puku hänen omista hiuksistaan?

Kysytty

Onko olemassa satu, jossa prinsessalle (tai prinssille) tehdään puku hänen omista hiuksistaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lähetimme kysymyksesi edelleen valtakunnalliselle kirjastoammattilaisten sähköpostilistalle ja sieltä ehdotettiin kahta satua. Aili Somersalon Mestaritontun seikkailut -sadussa prinsessa Saraste kutoo haltijan hääviittaa omista hiuksistaan.
H.C. Andersenin sadussa Villijoutsenet taas sisar kutoo omista hiuksistaan veljilleen paidat, jotta nämä voivat kumota lumouksen ja palata takaisin miehiksi. Satu löytyy useastakin satukokoelmasta.

Teosten saatavuustiedot voit tarkistaa pääkaupunkiseudun Helmet -aineistotietokannasta: http://www.helmet.fi/