Otsikko
Mikä runo, ja kenen kirjoittama, alkaa näin: Sontiainen selällänsä, viskelevi sääriänsä. Huutaa hullu täysin suin: " Auttakaa, mä kompastuin!" Suorii siihen…

Kysytty

Mikä runo, ja kenen kirjoittama, alkaa näin: Sontiainen selällänsä, viskelevi sääriänsä. Huutaa hullu täysin suin: " Auttakaa, mä kompastuin!"
Suorii siihen kylänrakki. " Mitäs ulvot mustatakki? Taitaa olla olo paha pitkälläsi paksumaha. Maltas kunhan maistelen paistiasi palasen!"

Vastaus

Vastattu

Emme valitettavasti tunnistaneet kyseistä runoa. Muistaisiko joku kysymyksen lukijoista sen? Tietoja runosta voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Muistan isäni lausuneen tuon runon alkua aikoinaan. Hän oli käynyt koulunsa joskus 40-luvun alussa, joten lienee sen ajan aapiskirjasta.