Otsikko
Anni Swan on ilmeisesti kirjoittanut sadun, jossa musta ja valkoinen enkeli taistelevat kehdon äärellä pienen lapsen elämästä. Mikä satu voisi olla kyseessä?

Kysytty

Anni Swan on ilmeisesti kirjoittanut sadun, jossa musta ja valkoinen enkeli taistelevat kehdon äärellä pienen lapsen elämästä. Mikä satu voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Anni Swanilta ei löydy tällaista satua. Sen sijaan Topeliuksella on näytelmä, tai " Satu- kolme näytöstä" kuten Topelius asian ilmoittaa, "Suojelusenkeli".

Siinä musta ja valkoinen enkeli häärivät lasten kehdon ympärillä. Kaikkein karmein satu, missä Kuolema vie lapsen kehdosta on Andersenin satu "Äiti".

Siinä Kuolema käyttää hyväkseen äidin hetkellistä nukahtamista ja ryöstää vauvan kehdosta. Äiti tekee kaikkensa pelastaakseen lapsensa. Tämä sopisi myös hyvin Tuomari Nurmion "Lasten mehuhetkeen".