Mikä on tärppihieveri? Onko se partiolaisten slangia, koska partioliitto on julkaissut Tärppihieveri -nimisen kirjankin.

Kysytty

Mikä on tärppihieveri? Onko se partiolaisten slangia, koska partioliitto on julkaissut Tärppihieveri -nimisen kirjankin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eipä löytynyt tärppihieveriä slangisanakirjoista eikä murrekirjoista! Lähetä sähköpostia Suomen partiolaisten sivulta (http://www.partio.fi/) löytyvään osoitteeseen ja kysy! Luulisi, että Tärppihieveri löytyisi partiolaisten hyllystä ja kirjan sivuilta sanan "suomennos". Jos ei, niin sitten täytynee ahdistella Tärppihieveri-kirjan suomentajia, jotka ovat Pekka Myllykoski, Anu Pöllänen ja Ville Teittinen.