Mikä on Pasilan alueen asukkaiden työllisyysaste?

Kysytty

Hei! Mikä on Pasilan alueen asukkaiden työllisyysaste?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuoden 2016 lopussa työttömyysaste Helsingin Pasilan alueella on ollut 12.5% eli työllisyysaste on ollut 87.5%. Työttömyys on ollut alentumaan pain, joten kunhan vuoden 2017 tilastot valmistuvat, Pasilan luvut voivat näyttää erilaisilta.

Lähteet:

Minna Salorinne: Helsingin työttömyys alueittain vuoden 2016 lopussa, Helsingin kaupunginkanslian tilastoja 2017:5, pdf-julkaisu.

http://www.uuttahelsinkia.fi/fi/uutiset/2017-06-29/tyottomien-maara-kaantynyt-laskuun-helsingissa-tyottomyysaste-vuoden-2016-lopussa

0 ääntä

Kommentit

Jos oikein ymmärrän niin työllisyysastetta ei voi suoraan saada vähentämällä työttömyysastetta koko väestöstä, koska kaikki eivät kuulu työvoiman piiriin. Esimerkiksi 4. vuosineljänneksellä Helsingissä työttömyysaste oli 12.4% ja työllisyysaste 71.9%.

Lähde: https://www.hel.fi/hel2/tietokeskus/julkaisut/pdf/17_02_01_Tilastoja_8_…