Uudenkaupungin Pytinkien Paris -tapahtumassa pääsi tutustumaan upeiden puutalojen sisätiloihin. Erään talon ikkunoissa olleet kauniit virkatut sivuverhot…

Kysytty

Uudenkaupungin Pytinkien Paris -tapahtumassa pääsi tutustumaan upeiden puutalojen sisätiloihin. Erään talon ikkunoissa olleet kauniit virkatut sivuverhot jäivät erityisesti mieleen. Malli oli "isoäidin ajalla" ollut suosittu Vakka-Suomen alueella. Sen nimeksi kerrottiin "Vaahterasade". Onko kellään mitään tietoa tästä mallista ja etenkin sen virkkausohjeesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uudenkaupungin kirjastossa on laajasti selvitetty pitsiverhomallin alkuperää, mutta valitettavasti se ei selvinnyt.