Haluaisin tulostaa kalvoja, josta teen sabluunan T-paita painantaan. Onnistuuko kirjastossa?

Kysytty

Haluaisin tulostaa kalvoja, josta teen sabluunan T-paita painantaan. Meillä on boccia-joukkue ja haluaisimme jokaiselle omalla nimellä paidan. Onnistuuko sabluunan teko teillä ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingissä Keskustakirjasto Oodin Kaupunkiverstaalla on monipuoliset mahdollisuudet erilaiseen tee-se-itse -toimintaan ja laitteiden käyttöön. Käytössä on mm. kankaanpainantaan soveltuva vinyylileikkuri ja lämpöprässi. Vinyylileikkurilla voidaan valmistaa vinyylikuvioita ja -tekstejä, jotka on mahdollista painaa kankaaseen lämpöprässin avulla. Myös muita laitteita on käytettävissä, joilla voisi olla mahdollista valmistaa sabluunoita kankaanpainannan avuksi.

Kannattaa kysellä Kaupunkiverstaan henkilökunnalta tarkemmin eri laitteista ja mahdollisuuksista, esimerkiksi sähköpostitse: oodi.kaupunkiverstas@hel.fi tai käymällä paikanpäällä Oodissa.

Laitteiden varaaminen onnistuu mm. Varaamon kautta verkossa. Varaamosta saa myös hyvän käsityksen tarjolla olevista laitteista ja niiden ominaisuuksista.