Mikä on Orpana suvun alkuperä

Kysytty

Mikä on Orpana suvun alkuperä

Vastaus

Vastattu

Sukunimenä Orpana on tunnettu luovutetun Karjalan alueella Impilahdella, Jaakkimassa, Kirvussa, Kurkijoella, Käkisalmessa, Lumivaarassa, Pyhäjärvellä ja Räisälässä. Nimi Orpana on lähtöisin latinalaisperäisesta nimestä Urbanus, josta on käytetty mm. asuja Urpa, Urpaanus, Urpo, Paunus ja Panu. Vanhoissa lähteissä mainitaan esim. Wrban Skinnar 1552 eli Orban Skinnar 1551 Viipurissa, Vrbana Tuttujeff 1640 eli Orbann Tutinen 1641 eli Vrbanus Tutti 1642 Hiitolassa. Lähde: Mikkonen, Pirjo, Sukunimet. 2000

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Sukuselvityksen Hiitolan Tutit mukaan pääsen isälinjaa henkilöön talollinen Tuomas Tutti, syntynyt ??, kuollut Tenhalassa 08.05.1704.
Voiko olla yhteys Vrbanus Tuttiin ??