Mikä on kirjan nimi ja tekijä: Kertoo tytöstä ja pojasta jotka putoavat (?) laivasta ja joutuvat Unijukan(?) saarelle. Siellä on mm leijona,…

Kysytty

Mikä on kirjan nimi ja tekijä:
Kertoo tytöstä ja pojasta jotka putoavat (?) laivasta ja joutuvat Unijukan(?) saarelle. Siellä on mm leijona, tulisalamantereita, kaislikossa asuva Buu-buu (?). Muistaakseni myös keijuja jotka tekevät lapsille vaatteet ja nukkumatti/unijukka. Loppujen lopuksi lapset pääsevat toiselle laivalle, jolla pääsevät koriin.
Kirjan kannet ovat muistaakseni sinisävyiset.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokolleegoille tekemämme tiedustelun tuloksena arvelemme kyseessä olevan Aili Somersalon teoksen Seikkailuja Unikkosaarella vuodelta 1956.