Mikä on kappale: "... että saan sinut aikanaan mulle kuulumaan yksin vain ..." Olisiko alkanut näin: "Tyttö pieni ... " Veikkaan 1960-lukua ja italialaista…

Kysytty

Mikä on kappale: "... että saan sinut aikanaan mulle kuulumaan yksin vain ..."
Olisiko alkanut näin: "Tyttö pieni ... "
Veikkaan 1960-lukua ja italialaista alkuperää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jukka Kuoppamäen säveltämässä ja sanoittamassa kappaleessa "Tyttö pieni" lauletaan kertosäkeessä: "Että saan sinut aikanaan yksin kuulumaan mulle vain...". Laulu alkaa: "Tyttö pieni, nyt muuttui tieni".

Kappale osallistui vuoden 1970 Syksyn sävel -kilpailuun, jossa sen esitti lauluduo Pasi ja Pekka (eli veljekset Pasi ja Pekka Saarnikko). Kappale sijoittui kisassa sijalle 10. Jukka Kuoppamäki levytti kappaleen itsekin samana vuonna. Raimo Roiha on tehnyt kappaleesta instrumentaalisen version ja Jaakko Gauriloff on levyttänyt sen saamen kielellä nimellä "Nij'dd sio'm".

Jukka Kuoppamäki: Tyttö pieni YouTubessa:

https://www.youtube.com/watch?v=5jgbRKRUfCE

Lähteitä:

Latva, Tony: Iskelmän tähtitaivas : 500 suomalaista viihdetaiteilijaa (WSOY, 2004, s. 328, 508)

Yleisradion Fono-tietokanta:

http://www.fono.fi