Otsikko
Mikä on Ilkka Remeksen Kiirastuli-kirjan nimi ruotsiksi?

Kysytty

Mikä on Ilkka Remeksen Kiirastuli-kirjan nimi ruotsiksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuota kirjaa ei ole käännetty ruotsiksi eikä ilmeisesti muitakaan Remeksen kirjoja. Jos sen merkityksen haluaisi kääntää ruotsiksi, nimi voisi olla ”Skärselden”, jolla viitataan ruotsissa kiirastuleen. Jos kirja joskus ruotsiksi julkaistaan, voi nimeksi tulla toki joku muukin, sillä aina nimeä ei käännetä ihan suoraan vaan saatetaan keksiä toiselle kielialueelle jokin toinen nimi, jonka katsotaan olevan vaikkapa markkinoinnin kannalta parempi.

0 ääntä

Kommentit

SKS:n käännöstietokannan mukaan Remeksen kirjoja ei ole edelleenkään ruotsinnettu eikä Kiirastuli-teosta ole käännetty muillekaan kielille.