Otsikko
Mikä laulu tämä on ja kenen runo, menee jotenkin näin (muistan vain pätkän): minä kietoisin.. hiuksiisi hulmuaviin.... menneet jättäisin metsien varjoihin...?…

Kysytty

Hei mikä laulu tämä on ja kenen runo, menee jotenkin näin (muistan vain pätkän): minä kietoisin.. hiuksiisi hulmuaviin.... menneet jättäisin metsien varjoihin...? Laulaa ainakin Eino Gröhn.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on ”Hiljainen laulu”, jonka on säveltänyt ja sanoittanut Kim Kuusi. Sanat ja nuotit löytyvät esimerkiksi ”Suuri toivelaulukirja” -sarjan osasta 10. Eino Grön on tosiaankin levyttänyt sen, ja se löytyy monilta hänen levyiltään, esimerkiksi levyltä ”Lauluja rakkaudesta” (2011).