Mikä laulu kyseessä, sanat menee jotenkin näin tummiin silmiin tuhannet tuijottaa,sinisistä laajalti lauletaan . harmaat silmät unhoon jää siksi laulan…

Kysytty

Mikä laulu kyseessä, sanat menee jotenkin näin tummiin silmiin tuhannet tuijottaa,sinisistä laajalti lauletaan . harmaat silmät unhoon jää siksi laulan laulun tään

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on nimeltään "Harmaat silmät", ja sen on säveltänyt Toivo Kärki ja sanoittanut L. Suolakivi (eli Helena Eeva). Laulu alkaa: "Milloin mulla aikaa on mietteisiin, niin ne vievät muistoihin armaisiin." Toinen säkeistö alkaa: "Tummiin silmiin tuhannet tuijottaa, sinisistä laajalti laulellaan. Silmät harmaat muilta unhoon jää, siksi kertaan pienoisen laulun tään".

Tämän valssin ovat levyttäneet esim. Henry Theel ja Erkki Junkkarinen. Nuotti löytyy esim. Suuren toivelaulukirjan osasta 18.