Otsikko
Mikä lastenkirja? minulle luettu 80 luvun alkupuolella... En kovin hyvin muista mutta ideana se että joku"tyyppi" esim peikko? meni metsään ja tuli pimeä…

Kysytty

Mikä lastenkirja? minulle luettu 80 luvun alkupuolella... En kovin hyvin muista mutta ideana se että joku"tyyppi" esim peikko? meni metsään ja tuli pimeä. kaikki oli pelottavaa puun rungoilla oli silmät jne. valoisassa selvisi että puunrungoissa oli kiiltomatoja eikä siellä ollutkaan pelottavaa.

Haluaisin kirjan lapsilleni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kyse teoksesta Peukku katsoo yötä / Inger ja Lasse Sandberg ; suom. Ulla Ropponen. - [Espoo] : Weilin + Göös, 1981 (pain. Tanskassa). - [32] s. : kuv. ; 22 cm. - ISBN 951-35-2390-X (sid.)

Tiivistelmä
(lähde: Suomen Nuorisokirjallisuuden Instituutin Onnet –tietokanta, http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/snki/lastenjanuorten.htm)

Peukku herää aamuyöllä ja lähtee ulos metsään katsomaan, onko kummituksia olemassa. Se näkee paljon pelottavaa, mutta kaikille löytyy lopulta selitys.

Kiiltomatoja ei teoksessa ole, mutta Peukun mielikuvitus loihtii pimeään metsään outoja valoja, peikkoja, noitia ja piparkakkutalokin …

Kirjakaupoista tuskin enää teosta löytää, antikvariaateista voisi kysellä. Teos on PIKI-verkkokirjaston mukaan Sastamalassa Mouhijärven kirjaston lasten ja nuorten osastolla. Myös Tampereen kaupunginkirjastossa on teos varastossa. (PIKI-verkkokirjasto: www.pikikirjasto.fi). Kirjastossamme on värikopiokone, jolla saa otettua kopiot sivuista. Hinnat: KOPIOINTIMAKSUT (sis.alv) (http://www.tampere.fi/kirjasto/maksut.htm).
Mustavalkoinen kopio
- 0,20 €/A4-sivu
- 0,40 €/A3-sivu

Värillinen kopio
- 0,70 €/A4-sivu
- 1,20 €/A3-sivu