Otsikko
Miikä runo on kyseessä, kyselee kirjastomme asiakas: Koulussa vuonna noin 1975 opeteltiin tämmöinen runo joka alkaa näin "minä olen vesseli veikkojen veikko,…

Kysytty

Miikä runo on kyseessä, kyselee kirjastomme asiakas: Koulussa vuonna noin 1975 opeteltiin tämmöinen runo joka alkaa näin "minä olen vesseli veikkojen veikko, enkä äitini lellikki saamaton heikko,minä hyppelen pompin lennän ja liidän yli kellarikattojen kiidän...".

Vastaus

Vastattu

Sanoin "Olen oikea vesseli, veikkojen veikko, enkä äitini lellikki saamaton, heikko" alkaa Väinö Mäkelän Rasavillin juttu, joka löytyy ainakin Mäkelän itsensä toimittamasta kirjasta Minäkin lausun : lasten ja nuorten lausuntaohjelmistoa (WSOY, 1949).