Etsin vanhaa pientä kuvitettua lasten runokirjaa, josta kannet ovat kadonneet. Siinä on pieniä runoja eri kukista: mm näsiä, lumme, kielo, kellokukka, orvokki…

Kysytty

Etsin vanhaa pientä kuvitettua lasten runokirjaa, josta kannet ovat kadonneet. Siinä on pieniä runoja eri kukista: mm näsiä, lumme, kielo, kellokukka, orvokki jne.

Näsiä runo alkaa:

"Miten ylpeä minä olinkaan!
Kukat punaiset loistivat hehkussaan."

Lumme runo alkaa:

"Olen Lummepoika ma vallaton
ja mun kotini metsälampi on."

Löytäisittekö jostain, mikä tällainen kirja on nimeltään tai, mistä nämä pikkurunot voisi löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Laura Järvisen lasten runokirja Kukkalapsia vuodelta 1944.

Pääkaupunkiseudulla teos on lainattavissa  Helmet-kirjastojen varastosta Pasilasta. Teoksen saatavuuden voit tarkistaa alla olevasta linkistä Helmetiin.

Kukkalapsia Helmetissä

https://lastenkirjainstituutti.fi/