Otsikko
Sain lapsena kuulla runoa, jota nyt etsin. Oli suuren suuressa metsässä talo pienten karhujen... ainoa linkki minkä löysin itse netistä oli tässä kohtaa Oli…

Kysytty

Sain lapsena kuulla runoa, jota nyt etsin.

Oli suuren suuressa metsässä talo pienten karhujen... ainoa linkki minkä löysin itse netistä oli tässä kohtaa Oli suuren suuressa metsässä talo suurten suurten karhujen... auringonkukat ja pihlajapuut oli luona sen.

Marjatta pikku tuýttönen älä lähde yksin metsään lain, äiti lausui varoittaen, mutta Marjatta lähti vain. ... Näin äitini muisteli runoa.

Muistan etten uskonut runoa minun nimelläni olevan olemassa, nyt minua kiinnostaa runo ja sen alkuperä yms.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Martti Haavion runo Kolme karhua. Runo alkaa sanoilla "Oli suuren-suuressa metsässä talo suuri suurien karhujen". Runossa on myös säkeistö: "Marjatta, pikku piikanen, älä lähde yksin metsään lain!" Näin äiti lausui varoittaen. Mutta Marjatta lähti.vain.

Runo kokonaisuudessaan löytyy ainakin Martti Haavion kirjasta Iloinen lorukirja (1984).