Etsin runoa epäonnistumisesta ja pettymyksen tunteesta. Runossa voi olla myös sinnikkyyden, sisukkuuden ja vaikeuksien voittamisen teema. Kohdeyleisö on 10…

Kysytty

Hei,

Etsin runoa epäonnistumisesta ja pettymyksen tunteesta. Runossa voi olla myös sinnikkyyden, sisukkuuden ja vaikeuksien voittamisen teema. Kohdeyleisö on 10-vuotiaat. Runoilija ei voi olla Jukka Itkonen. Keksiikö joku, mistä voisin löytää runoja lapsille tähän teemaan? Olen käynyt läpi jo niin monta runokirjaa, että epätoivo alkaa iskeä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eppu Nuotion runokirjassa Näin pienissä kengissä on runoja lapsen murheista ja huolenaiheista, ja myös runoja niistä selviämisestä.

2 ääntä

Kommentit

Robert Fuller on kuvannut epäonnistumista näin:

” Epäonnistuminen jossakin asiassa ei tarkoita sitä, että olet epäonnistunut ihminen, vaan sitä ettet ole onnistunut asiassa vielä. Se ei tarkoita, ettet ole saanut mitään aikaan, vaan se tarkoittaa, että olet oppinut jotain.
Se ei tarkoita, että olet ollut tyhmä, vaan että sinä uskoit lujasti siihen mitä teit. Se ei tarkoita, ettei sinulla ollut taitoa, vaan että halusit yrittää. Se ei tarkoita, että olet täysi nolla, vaan että sinun on tehtävä jotakin toisella tavalla. Se ei tarkoita, että olet huonompi kuin muut, vaan se tarkoittaa ettet ole täydellinen.
Se ei tarkoita, että olet haaskannut aikaasi, vaan että sinun on aloitettava uudestaan. Se ei tarkoita, että sinun olisi luovutettava, vaan että tämä kestää vielä jonkin aikaa. Se ei tarkoita, että Jumala on sinut hyljännyt, vaan että Jumalalla on parempi suunnitelma.