Mieleeni on jäänyt lapsuudesta vanha satukirja, jossa oli useita eri satuja.

Kysytty

Mieleeni on jäänyt lapsuudesta vanha satukirja, jossa oli useita eri satuja. Kirjassa oli isoja koko sivun kokoisia kuvituskuvia, se oli noin A-4 kokoinen ja kirja oli värisävyiltään ruskean harmaa. Kirjan tarinat liittyivät peikkoihin, prinsessoihin ja keijuihin. En millään muista kirjan nimeä tai edes minkään tietyn sadun nimeä. Olisiko mitään tietoa mikä satukirja voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kysymyksessä K. Merikoski: Suomen kansan peikkosatuja.(Finlandiakirja), John Bauerin Satumaailma (Kirjapino) Rudolf koivun satukirja (Kierrätyskeskus) tai Ilmari Kiannon Turjanlinnan satukirja (Antikvaari)?

Valitettavasti satukirjoja on niin monia, ettei oikeaan osuminen ole helppoa. Olisiko Sinulla tarkempaa aikarajausta?