Minkä niminen satu, jossa prinsessa pudottaa tornista prinssille lettinsä, jota pitkin prinssi kiipeää pelastamaan prinsessaa?

Kysytty

Minkä niminen satu, jossa prinsessa pudottaa tornista prinssille lettinsä, jota pitkin prinssi kiipeää pelastamaan prinsessaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Satu on nimeltään Tähkäpää, ja se kuuluu Grimmin veljesten kokoamiin satuihin. Satu on julkaistu monissa eri kirjoissa, ja joissakin suomennoksissa sen nimi on Persiljainen. Sadun alkuperäinen saksalainen nimi on Rapunzel.

17 ääntä

Kommentit

Muistelen tutustuneeni ko. satuun 80-luvulla suomeksi myös nimellä "Rosalinda".

Sitä kutsutaan myös nimellä Porkkanainen .