Meillä on Luulajassa suomenkielinen kirjapiiri ja nyt kiinnostais lukea Jussi Valtosen He eivät tiedä mitä tekevät. Miten voitaisiin järjestää muutamia kirjoja…

Kysytty

Hei
Meillä on Luulajassa suomenkielinen kirjapiiri ja nyt kiinnostais lukea Jussi Valtosen He eivät tiedä mitä tekevät. Miten voitaisiin järjestää muutamia kirjoja meille Suomesta, kun täällä on vain 3 kirjaa koko Norrbottenin kirjastoissa?

Voidaan tarvittaessa noutaa Torniosta tai Kemistä, mikäli se auttaa tilannetta :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaukopalvelu on kirjastojen välistä toimintaa. Kysy siis tästä mahdollisuudesta Luulajan kirjastosta. Luulajan kirjastosta voidaan lähettää kaukolainapyyntö meille Suomeen, jos kirjaa ei löydä omalta alueelta. Todennäköisesti on niin, että jos kirja oman alueen kokoelmista löytyy, mutta se on lainassa, pyyntöä ei tehdä, vaan asiakas jää odottelemaan lainasta palaavia kirjoja.

Kirja on ollut Suomessa varauslistojen kärjessä ilmestymisestään asti. Esimerkiksi pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoissa kirjasta on vielä tälläkin hetkellä 764 varausta, joten vaikka kirjoja kokoelmissa on paljon, kirjan saaminen varaamalla vie kauan.

Sekä Tornion että Kemin kirjastoista kirja on tällä hetkellä lainassa. Varauksia ei kuitenkaan ole. Lainataksesi näistä kirjastoista tarvitset kirjastokortin.

0 ääntä

Kommentit

Saako Ruotsissa vakinaisesti asuva kirjastokortin ja lainausoikeuden Suomen puolella oleviin kirjastoihin?