Mahtaako löytyä kirjaston kokoelmasta Krasznahorkai Lászlón teoksia alkuperäiskielelläkin, eli unkarin kielellä? Mistä kirjastosta niitä löytyy ja mitkä…

Kysytty

Mahtaako löytyä kirjaston kokoelmasta Krasznahorkai Lászlón teoksia alkuperäiskielelläkin, eli unkarin kielellä? Mistä kirjastosta niitä löytyy ja mitkä teokset ovat luettavissa unkariksi?

Vastaus

Vastattu

Helmet-kirjastojen kokoelmissa ei ole yhtään Krasznahorkain teosta unkarin kielellä.

Helsingin alueella löytyy kaksi teosta Helka-kirjastojen kokoelmista: Sátántangó ja Megy a világ ovat lainattavissa Kaisa-talosta.

Muilta Suomen kirjastoalueilta löytyy muutama teos. Näistä voi tehdä kaukolainapyynnön. Krasznahorkai, László Finnassa.

0 ääntä

Kommentit

Kiitos vastauksesta. Mikä mahtaa olla syy siihen, että kaununginkirjasto ei osta erittäin arvostetun kirjailjan teoksia alkuperäiskielellä?

En tiedä syytä "virallisesti", mutta Helsingin pitkäaikaisena veronmaksajana kannatan sitä, että kaupunkilaisten kustannuksella ei hankita kirjoja, joita harvat paikkakuntalaiset pystyvät lukemaan ja joita on julkisesti saatavilla toisaalla kaupungin keskustassa. Unkarintaitoiset tuntevat kyllä kulttuurikeskuksen.

Kiitos kaikille vinkeistä.

Veronmaksajana jaksan ihmetellä, kuinka on satsattu jopa saksankieliseen käännökseenkin, mutta ei nähty tarvetta hankkia yhtäkään teosta unkarin kielellä.